გაკვეთილის
მთავარი თემა
|
მჟავების ქიმიური თვისებები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სწავლების
საფეხური
|
lX კლ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა
პროფილი
|
კლასში 20 მოსწავლეა. განსაკუთრებული მიდგომის საჭიროების მქონე მოსწავლეები კლასში არ არიან.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის
მიზნები და შედეგები
|
მოსწავლემ ქიმიური ექსპერიმენტის საფუძველზე გამოიკვლიოს და შეისწავლოს მჟავების ქიმიური თვისებები,გაათვითცნობიეროს მჟავებთან მუშაობის და უსაფრთხოების წესები ბუნებისმეტყველება Vlll.10 მოსწავლე ახასიათებს მჟავების ქიმიურ თვისებებს .
ინდიკატორები :
-
მჟავას
შედგენილობას გამოსახავს ფორმულებით.
-
ადგენს
ქიმიურ განტოლებებს.
-
მჟავების ამოცნობას ახდენს ინდიკატორებით.
-
შედეგებს
წარმოადგენს ცხრილის სახით.
-
აკეთებს ზეპირ პრეზენტაციას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
წინასწარი
ცოდნა
|
მჟავების განმარტება ,ფორმულების შდგენა , მჟავური ნაშთის ვალენტობა და სახელწოდება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების
საგანი და პროცედურები
|
ექსპერიმენტის ჩატარებიოს შფასება
გაკვეტილზე ჩართულობის შეფასება |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
ლაბორატორიულო ხელსაწყოები
და რეაქტივები: IX კლასის სახელმძღვანელო; დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი . სინჯარები,
ქიმიური ჭიქები, სპირტქურა, შტატივი, ბიურეტი, კოლბა, ასანთი, პიპეტები, მეტალები,
ფუძე ოქსიდები, ფუძეები, მარილები, მჟავები, ინდიკატორები, ინდიკატორის ქაღალდები,
ცხრილები, ტაბულები, სამუშაო ბარათები, კომპიუტერი, პროექტორი, ეკრანი.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის
მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
|
მოსწავლეთა ორგანიზება
- ჯგუფური მუშაობა,
-უსაფრთხოების წესების
გაცნობა
- ექსპერიმენტული
სამუშაო
- ანალიზი
- პრეზენტაცია
- შეჯამება ა)კლევის საფუძველზე სქემით: ბ) ვირტუალური ცდების
ჩვენებით -განმტკიცება
– საშინაო დავალება
დანართის სახით იხილეთ: უსაფრხთოების წესები დავალების,
ბარათები, ცხრილები, სქემა, შეფასების რუბრიკები.
უსაფრთხოების წესები მჟავებთან მუშაობისას
მჟავა სხეულზე მოხვედრისას ქიმიურ სიდამწვრეს იწვევს,
ამიტომ ხელით მისი შეხება არ შეიძლება.
მჟავას გემოს
გასინჯვა და ხსნარის შესუნთქვა დაუშვებელია. ამან შეიძლება პირის ღრუს სიდამწვრე და
მოწამვლაც გამოიწვიოს.
სხეულზე
მჟავას მოხვედრისას სწრაფად დაიბანეთ დაზიანებული ადგილი დიდი რაოდენობის წყლით, შემდეგ
კი სასმლის სოდის 2%-იანი ხსნარით დაიმუშავეთ.
დანართი N-1
რეაქტივები : Al, Zn,Fe,Cu,HCl, სინჯარები.
ცხრილი N-1
დასკვნა-პასუხი კითხვებზე
1)
რა მიიღება მეტალის მჟავასთან ურთიერთქმედებით ?
2)
აძევებს თუ არა ყველა მეტალი მჟავადან წყალბადს ?
რეაქტივები : MgO , CaO, CuO, HCl ,H2O სინჯარები
ცხრილი N2
დასკვნა-პასუხი კითხვებზე
1)
რა მიიღება ფუძე ოქსიდზე მჟავას ურთიერთქმედებით ?
2)
აქვს თუ არა ოქსიდის წყალში ხსნადობას მჟავებთან ურთიერთქედებაზე
გავლენა ?
რეაქტივები : NaOH , Ca(OH)2
,Cu(OH)2,
HCl სინჯარები
ცხრილი N3
დასკვნა-
პასუხი კითხვებზე
1)
რა მიიღება ტუტეზე მჟავას მოქმედებით ?
2)
რა მიიღება წყალში უხსნად ფუძეზე მჟავას ურთიერთქმედებით
?
3)
ახდენს თუ არა ჰიდროქსიდის წყალში ხსნადობა მჟავასთან
ურთიერთქმედებაზე გავლენას ?
რეაქტივები :
AgNO3
,BaCl2
, CaCO3,
HCl , H2SO4,
სინჯარები
ცხრილი N4
დასკვნა- პასუხი
კითხვებზე
1)
რა მიიღება მარილის მჟავასთან ურთიერთქმედებით ?
2)
რა შემთხვევაში მოქმედებს მარილი მჟავასთან?
რეაქტივები : ლაკმუსი , ფენოლფტალეინი , მეთილნარინჯი
, ჩაის ნაყენი , მჟავა ,
სინჯარები
ცხრილი N5
ცხრილი N6
ჩატარებული კვლევის შედეგების შემაჯამებელი სქემა
+ ფუძე
ფუძე ოქსიდი+ +
მარილი
1) რომელი ნივთიერება მოხვდება „მიზანში’’ ?
Au; HCl ; NaOH
2) რომელი ნივთიერება მოხვდება „მიზანში’’ ?
NaOH
; MgCO3
; HCl
3)რომელი ნივთიერება მოხვდება „მიზნში’’ ?
KOH ; H2S ; AgNO3
სქემა
ექსპერიმენტის შეფასებისთვის
კომპონნტი
, გაკვეთილზე ჩართულობა - შეფასების სქემა
7 . ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა :
8
.
ჯგუფის წევრის შეფასების სქემა
1-
ყოველთვის, 2-ზოგჯერ , 3-არასოდეს
|
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment